U eri kada mikrotrendovi traju koliko i jedan TikTok video, sve više ljudi okreće se dubljem, smislenijem izrazu –“ vibes kulturi“. Ovde više nije u fokusu šta nosimo, već šta osećamo dok to nosimo, slušamo, radimo.
„Vibe“ je celokupan utisak – emocionalna atmosfera koju neko ili nešto zrači. To je kombinacija muzike koju slušaš, načina na koji govoriš i krećeš se, stila kojim se oblačiš, mirisa koji nosiš, i prostora koji gradiš oko sebe.
Upravo zato se kaže: „It’s not just an outfit. It’s a whole vibe“, ili u prevodu: „Nije reč samo o garderobi, nego o celom vajbu“.
Ljudi više ne žele trend – žele osećaj pripadnosti i unutrašnje usklađenosti. Zato su danas popularni lifestyle izrazi poput:
That girl – fokusiranost, self-care, urednost
Brat summer – sloboda, šarm, samopouzdanje uz dozu haotične energije (ime potiče od imena albuma Charli XCX)
Clean girl aesthetic – svežina, nežnost, prirodan sjaj
Sad girl autumn – introspektivnost, melodična melanholija
Tomato girl – mediteranski opušten duh, sunce, paradajz, romansa

Umesto „šta je u trendu“, pitamo se: Kakvu energiju želim da zračim? Šta mi prija, umesto šta je trenutno popularno?
Vibe može biti:
„nostalgični soft grunge“ (muzika 2000-ih, sivi džemper, tamni nokti, zvuk kiše)
„morning wellness calm“ (klasična muzika, zeleni smoothie, bež trenerka, mirišljava sveća)
„spontani chaos with confidence“ (brat summer energy – šarena odeća, retro naočare, brzi tempo)
Vibe kultura vraća autentičnost i ljudi više ne prate slepo trendove, već grade lični univerzum kroz male izbore – miris koji nose, playlistu za jutro, način na koji vezuju pertle, kako uređuju feed.