Neobičan trend koji vlada na TikToku: Zašto gen Z ima potrebu da se snima dok plače?

foto: pexels

Generacija Z ponekad oseća potrebu da javno podeli svoje emocije, pa objavljivanje videa u kojima plaču postaje uobičajeno. Ovaj trend delimično je inspirisan poznatim ličnostima poput Džastina Bibera, koji je prošle godine podelio fotografije na kojima je emotivno gledao u kameru i plakao.

Dok neki ljudi podržavaju ovu praksu, smatrajući da je „hrabro pokazati ranjivost“, drugi izražavaju sumnju, tvrdeći da je to više predstava nego iskren izraz osećanja i da takvi snimci često imaju za cilj privlačenje pažnje.

Razlozi za snimanje suza

Ejmi Mekni (32), spisateljica i kreativna trenerka, koja je i sama nedavno objavila video u kojem plače, pričala je o ovom fenomenu za CNN. Ona veruje da suze na internetu mogu doneti emocionalno olakšanje. „To je kao i sa seksom – to je nešto privatno, a javnost ne želi da gleda kako to radite“, izjavila je Mekni.

Ona je želela da nađe zajednicu ljudi sa sličnim problemima u karijeri pisanja, pa je na društvenim mrežama delila sve — uključujući i svoje suze. „Htela sam da ljudi vide moju bol“, objasnila je naglašavajući da nije samo uzela telefon kada je pomislila da će zaplakati, već je želela da njeni pratioci vide i pruže podršku.

@hurtinqsoulz Why? Tags #breakup #heartbreak #brokenheart #broken #crying #hurt #sad #zxycba #vent #Alone #drained #girls ##relatable #real #quotes #sadtiktok #fypシ゚viral #fyp #mentalhealth #hurtmyfeelings #brokenheart #💔 #fypage ♬ original sound – 𝓟𝓪𝓲𝓷𝓗𝓾𝓫 💔

Prema njenim rečima, mnogi ljudi plaču na internetu kako bi zadovoljili emocionalne potrebe koje nisu ispunjene i kako bi se nosili s nedostatkom podrške u stvarnom životu. Tiktoker Tristan Blekvud delio je svoja iskustva iz tinejdžerskih dana, kada se borio sa sklapanjem prijateljstava, a plačući na TikToku, kaže, pronalazio je olakšanje.

„Samo sam želeo da me razumeju i da vide da mi je potrebna pomoć“, iskreno je priznao.

Uticaj trenda na pratioce

Iako neki tvrde da ne traže pažnju, drugi priznaju da suze privlače značajnu pažnju i često dovode do povećanja broja pratilaca na društvenim mrežama. „Ovaj fenomen mi je zapravo otvorio vrata u svet društvenih mreža“, izjavila je Ejmi Hartman o svom viralnom videu iz 2017. godine.

„Sada su suze sredstvo za generisanje engejdžmenta, pregleda i lajkova, kao i način za izgradnju ličnog brenda“, dodala je Isabel Džerard, viši predavač za digitalne medije i društvo na Univerzitetu Šefild u Engleskoj. „Nikada ranije to nije bilo moguće unovčiti na ovakav način“, naglasila je.

@novasterlinggUgly crying♬ original sound – emma chamberlain quotes ♡

Pitanje autentičnosti

Gledaoci se često suočavaju s izazovom razlikovanja autentičnih trenutaka od onih koji su samo predstava. Džes Raučberg, istraživačica koja se bavi digitalnim kulturama i društvenim mrežama, istakla je da je važno obratiti pažnju na to ko objavljuje takve video snimke i kakav cilj imaju.

„U trenucima kada gledamo ovakve snimke, moramo se zapitati: Da li je ovo iskreno? Da li je ovo verodostojno? I šta ova osoba zapravo pokušava da postigne plakanjem?“, zaključila je.

@valsl0v3 not at the best mental state rn ( ignore how bad I look ) #fyp #preppygirl #viral #aussiegirl #preppy #rp #preppyrp #crying #sad #vent ♬ original sound – Valerie / Val / Vv !

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Naša preporuka

Najčitanije